Articles interessants

dimarts, 4 d’agost del 2020

MUR (3)


Estratègia compartida


La unitat per a qui la vol

La unitat d’acció és complexa i s’ha de trobar la manera en que cada actor pugui explicar les seves propostes, però amb la norma essencial que tots els partits  han de prioritzar els acords, abans que les posicions pròpies. Aquesta estratègia ha de sobrepassar la posició dels partits, ha de ser la suma i no la divisió.

A dia d’avui es comença a reformular el concepte mitificat de la unitat i per primera vegada es parla “d’unitat per qui la vol”, deixant de banda els qui no la volen, la creuen innecessària o un engany partidista. Es tracta d’evitar l’enfrontament i avançar a través d’acords sobre punts concrets perfectament consensuables.

Perquè una actuació en la que primer és l’hegemonia d’uns partits en front d’altres, només fa que atiar l’enfrontament d’uns companys de viatge contra d’altres en ares a mantenir unes posicions polítiques o unes altres, quan hem vist que això està lluny de la lluita pel poder polític, única fita que ens ha de permetre l’exercici de les nostres llibertats com a país.

La posició d’hegemonia, o és un gran error d’anàlisi, i demostraria la falta de maduresa política i no estar a l’alçada de les circumstàncies que la lluita requereix, o en cara pitjor, és un afany d’ostentar el poder assegurant, amb una visió partidista, les pròpies quotes de poder autonòmic, sense importar l’estratègia  de país, necessària per davant de qualsevol altre consideració. Si això  respon a l’interès partidista i conseqüentment paralitza o ralenteix la lluita per la independència, és gravíssim. Cal, per tant, posar-ho sobre la taula, abans de continuar endavant.

Definir una Estratègia compartida.

L’Estratègia no és res més que un Pla d’Actuacions, en tots els fronts, per aconseguir l’Objectiu que hem definit. En definitiva un Full de Ruta.

Només l’actuació de totes les forces independentistes de manera unitària, en un ens de coordinació en la que cada acció respon a una estratègia compartida per totes elles ens portarà a aconseguir l’objectiu perseguit.

Aquest Objectiu es pot aconseguir amb mesures en diferents fronts que es citen en aquest Full de Ruta

a).- Enfortir el Consell per la República.
La seva Missió  és definir, construir i implementar totes aquelles mesures que, sustentades en la tecnologia digital, permetin dibuixar l’estructura i funcionament del nou Estat i, alhora, permetin anar aplicant gradualment totes aquelles mesures que siguin possibles en benefici de la ciutadania de Catalunya.

b).- Política internacional
La Missió és aconseguir el reconeixement del nou Estat català per part  d’altres Estats, europeus o d’altres continents, en el moment de proclamar la instauració definitiva de la República Catalana en territori català.

c).- Acció política a Espanya.
La Missió és estar presents al Congrés de Madrid per intentar eixamplar l’esquerda del règim del 78, magnificant tots els seus problemes de vulneració de drets democràtics bàsics així com la corrupció de la monarquia.

d).- Estratègia Jurídica.

La Missió és l’actuació i coordinació enfront de la repressió i la judialització de la política

e).- Les institucions catalanes: Parlament i Govern de la Generalitat.

La seva Missió és construir les estructures d’estat imprescindibles i legislar i governar pel bé comú de tota la ciutadania.

És evident que per construir la República Catalana la principal Eina del País, son les institucions catalanes del Parlament i el Govern de la Generalitat, per tant és imprescindible que tinguem, com fins ara,

* Majoria absoluta de diputats independentistes al Parlament i
* Conseqüentment un Govern independentista que estigui disposat a fer efectiva la Declaració
   d’Independència de la República Catalana

Les nostres institucions tenen unes tasques importants però no han de portar, necessàriament, el lideratge del procés pel control polític, judicial, policial al que estan sotmesos fins el moment en que sigui decisiu fer el pas final i, mentre han de fer una tasca discreta d’anar construint les estructures d’estat imprescindibles.

Per fer efectiva la Declaració d’independència calen una sèrie de condicions IMPRESCINDIBLES, i per tant s’han d’anar treballant des d’ara mateix, també des de les institucions, per tenir-les a punt en el moment de fer la Proclamació de la República.

Una altra funció és, per una banda, legislar i governar amb lleis socialment avançades i accions de govern que promoguin el bé comú per a tota la ciutadania de Catalunya, perquè, fins i tot els ciutadans no sobiranistes vegin les avantatges de construir la República Catalana i per l’altra la “confrontació institucional”. Això és confrontar-se amb l’Estat a través de l’acció jurisdiccional ordinària com recursos contenciosos administratius o al Tribunal Constitucional, per tal de defensar la sobirania de les institucions.

D’aquí que son absolutament vitals preparar bé les properes eleccions a la Generalitat per guanyar-les, ampliant, especialment, el nombre de vots totals a favor de l’independentisme, respecte de totes les eleccions passades.

f).- Institucions locals, Ajuntaments, Consells Comarcals i Diputacions.

La seva Missió és fer palesa la regeneració democràtica i el bon govern cap a polítiques sobiranes i republicanes especialment en el món local.

g).- Lideratge al territori. CLdRC 

La Missió és el desenvolupament de projectes que facin tangible la República Catalana i que es puguin fer accions generalitzades a tot el territori del Principat de manera conjunta.

h).- Eines de país.

L’objectiu és preparar les estructures del país perquè es comenci a treballar per la República catalana, perquè el màxim nombre d’institucions de la societat civil esdevinguin eines de país. Tenim al nostre abast aconseguir que les juntes de govern de les Institucions que conformen l’estructura subgovernamental de Catalunya estiguin formades i dirigides per gent independentista.

i).- Cap a la sobirania integral

S’ha d’anar creant un poder efectiu i no dependent de l’Estat espanyol construint sobiranies per la República en els diferents sectors socials.

j).- Debats sobre el nou paradigma de país i de constitució

En definitiva, és engrescador, i no pas il·lusori, dissenyar el país que volem amb l’expectativa de fer-lo realitat i referent.

Ben entès que no cal, ni és convenient, entrar en detalls o alternatives enfrontades.
Però sembla clar que hi ha un ampli espai per als consensos, així com per delimitar els dissensos.

En aquesta lluita pel poder i per la implementació d’aquesta Estratègia Compartida, és evident que es necessita un nou tipus d’organització, cosa de la que en parlaré en el proper article.

En el desenvolupament, a fons, de cada punt del FdR, hi aniré fent aportacions, en la mesura que sigui adequat de fer, també en propers articles.

Joan Guarch
3/8/20

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada